Wikia

De Azran was een geavanceerde beschaving die millenia bestond voor de gebeurtenissen van de professor Layton serie. De beschaving heeft een grote rol in de tweede triologie van de serie. De Azran werden voor het eerst genoemd in Professor Layton en het Masker der Wonderen, maar hun structuren werden al ontdekt in Professor Layton en de Melodie van het Spook en in de film, Professor Layton en de Eeuwige Diva.

In de professor Layton serie Edit

De Azran zelf komen niet voor in de serie, maar wel een aantal artefacten en structuren die door hun waren gebouwd. Hieronder staat een lijst van Azraanse voorwerpen die in de serie voorkomen:

Structuren

  • De Tuin der Genezing
  • Ambrosia
  • Akbadain
  • Oneindige Tunnel van Akbadain
  • Hoglandse Kapel
  • Mosinnia
  • Azraans heiligdom

Artefacten

  • Masker der Chaos
  • Aurastenen/Azraanse eieren
  • Golems
  • Aurora
  • Ode aan de Zee
  • Ode aan de Zon
  • Ode aan de Sterren

Verhaal Edit

Voor de games Edit

Millenia voor de professor layton serie, floreerde de Azraanse beschaving wereldwijd. De Azran waren erg geavanceerd op het gebied van technologie en wetenschap. Ze bouwden structuren die luchtstromen, de getijden en zelfs het klimaat konden veranderen en beïnvloeden. Het hoogtepunt van de Azraanse technologie waren de golems. De golems waren wezens die door de Azran gebouwd werden, ongevoelig voor pijn en temperatuur, en de Azran hadden het ook voor elkaar gekregen om de golems zelfbewustzijn te geven. De Azran gebruikten de golems om simpele taken te doen, zoals gewassen oogsten en mensen dragen. Uitendelijk begonnen de golems zichzelf te zien als volle leden van de Azran en ze vroegen om vrijheid. Dit werd hun geweigerd en toen kwamen de golems in opstand. De opstand verwoestte het grootste deel van de Azraanse beschaving. Met een laatste wanhoopspoging probeerden de overgebleven leiders van de Azran om de golems op te sluiten in het Azraanse heiligdom en het heiligdom daarna in te vriezen. Dit lukte, en de leiders lieten ook een wachter achter die over het heiligdom bleef waken, Aurora, een van de golems.

De Azran hadden voordat ze ondergingen een soort pad gemaakt naar de 'erfenis van de Azran', een vermeende schat, die in werkelijkheid het Azraanse heiligdom met de golems erin was. Om de erfenis te vinden, moeten er drie Azraanse structuren gevonden worden (de Tuin der Genezing, de Stad der Harmonie en de Oneindige Tunnel van Akbadain), de wachter moet bevrijd worden, moeten de vijf Azraanse eieren gevonden worden en samengevoegd worden tot een sleutel naar het heiligdom.

Millenia na de verwoesting van de Azran, en ten tijde van de Professor Layton serie waren er veel van de Azraanse structuren intact gebleven. Desondanks werd de Azran beschouwd als een 'spookbeschaving', omdat er heel weinig bewijs was voor het bestaan van de beschaving. Er waren maar weinig mensen die veel van de Azran afwisten en er wordt in de spellen maar één boek genoemd over het onderwerp: Oude Beschavingen, van Donald Rutledge.

In de games Edit

Veel bewijs voor het bestaan van de Azran werd gevonden door o.a. Professor Layton, Desmond Sycamore en de organisatie Targent. Deze drie zorgden er uiteindelijk voor dat de Erfenis van de Azran werd ontketend.

Around Wikia's network

Random Wiki