Wikia

Professor Layton en het Masker der Wonderen
Boxart Masker der Wonderen.jpg

Ontwikkelaar

Level-5

Uitgever

Platform

Nintendo 3DS

Uitgebracht

  • NA 28 Oktober 2012
  • EU 26 Oktober 2012
  • AUS 27 Oktober 2012

Mode(s)

Single player

Volgende spel (uitgebracht)

Volgende spel (Chronologische volgorde)

Vorige spel (Chronologische volgorde)

Professor Layton en het Masker der Wonderen is het vijfde spel van de Professor Layton serie dat is uitgebracht en het tweede spel in chronologische volgorde. Het spel speelt zich af tussen Professor Layton en de Eeuwige Diva en Professor Layton en de Erfenis van de Azran. Masker der Wonderen is het eerste spel van de serie dat is verschenen voor de Nintendo 3DS en is ook het eerste spel in de serie dat 3D-modellen gebruikt in plaats van sprites.

Verhaal Edit

Proloog: Het festival Edit

Het spel begint met Layton en Luke die een parade aan het bezichtigen zijn in de stad Monte d'Or. Ze zijn aan het discussiëren over een brief die de professor heeft ontvangen van een oude vriendin, Angela Ledore. Maar de parade is van korte duur: mensen in de menigte rond de parade beginnen te schreeuwen over anderen die in steen zijn veranderd. Er ontstaat opschudding en de mensen in de menigte en de artiesten in de parade beginnen alle kanten op te rennen. Tijdens de commotie gaat de grote clownballon stuk en valt bijna op Layton en Luke. Ze duiken weg voor de ballon en als ze weer opstaan, zien ze iets dat erg vreemd is. Overal op de parade straat liggen mensen die schijnbaar versteend zijn geraakt.

Kort hierna verschijnt er een gemaskerde man op één van de daken van de huizen rond de straat. De man noemt zichzelf de gemaskere heer en claimt dat hij en zijn masker, het Masker der Chaos, de oorzaak zijn van het versteningsincident. Hij noemt het één van zijn wonderen en vertelt dat de hele stad spoedig verwoest zal worden. Daarna verandert zijn cape in een stel vleugels en hij vliegt weg. Emmy verschijnt snel op de scéne met een paard, Layton en Luke pakken ook een stel paarden die aan wagens vast zaten. Met z'n drieën zetten ze de achtervolging in op de mysterieuze man. Ze krijgen hem bijna te pakken, maar de gemaskerde heer gooit een paar rookbommen en verdwijnt daarna uit het zicht. Het trio gaat daarna terug naar de straat en niemand heeft een idee wat er nou gebeurt is, Layton is verbijsterd.

Hoofdstuk 1: De gemaskerde heer Edit

Hoofdstuk 2: Het geheim van Norwell Edit

Hoofdstuk 3: Onrust in Monte d'Or Edit

Hoofdstuk 4: Angela's verdriet Edit

Hoofdstuk 5: Op het spoor van de dader Edit

Hoofdstuk 6: De ruïnes van Akbadain Edit

Hoofdstuk 7: Hotel de Reünie Edit

Hoofdstuk 8: Het laatste wonder Edit

Epiloog: De stad der wonderen Edit

Personages Edit

Terugkerend Edit

Nieuw Edit

Exclusief Edit

  • De Gemaskerde Heer
  • Angela Ledore
  • Henry Ledore
  • Randall Ascot
  • Alphonse Dalston
  • Mourdant
  • Sheffield

Trailer Edit

<youtube>http://www.youtube.com/watch?v=OBbffv7ODiM</youtube>

Around Wikia's network

Random Wiki