Wikia

Raymond
Raymond
Terugkerend personage

Geslacht

Man

Woonplaats

Onbekend

Spellen

Melodie van het spook
Masker der Wonderen
Erfenis van de Azran

Familie

Onbekend

Relaties

Jean Descole (baas)
Desmond Sycamore (baas)
Keats (vriend)

Stemacteurs

Onbekend

Alias

Deze oude man (door zichzelf)

Raymond is een personage uit de tweede trilogie van de Professor Layton serie. Hij is de trouwe butler van Jean Descole en vergezelt Descole op zijn reizen en als hij bezig is met zijn ingewikkelde plannen.

Profiel Edit

Persoonlijkheid Edit

Raymond verschijnt niet erg lang in de spellen, dus er is niet veel over hem te zeggen. Hij is erg trouw aan zijn baas, Jean Descole, en is ook een goede vriend van Descole. Tijdens de zoektocht naar de Azraanse eieren, krijgen we een beter inzicht in zijn persoonlijkheid. Het blijkt dat hij erg observant is en er van houdt om woordgrapjes te maken. Raymond houdt ook van dieren, zoals Keats de kat.

Profielen In-Game Edit

Erfenis van de Azran Edit

Leven voor de Games Edit

Er is erg weinig bekend over deze periode van Raymonds leven. Voor Professor Layton en de Melodie van het Spook ontmoette hij Jean Descole, die hem in dienst nam. Ze zouden erg goede vrienden worden.

Professor Layton en de Melodie van het Spook Edit

Raymond verschijnt aan het begin van het spel, terwijl Descole de legende van het Spook voorleest. Descole vraagt of het verhaal vermakelijk is, waar Raymond 'Jazeker, meester' op antwoord.

De volgende keer dat Raymond verschijnt, is aan het einde van het spel. Descoles plan om de Gouden Tuin te vinden heeft gefaald en nu verlaten Descole en Raymond het dorp Misthallery. Raymond zegt dat Descole zich geen zorgen moet gaan maken (vanwege het falen van zijn plan), waarop Descole antwoord dat hij zich geen zorgen maakt en dat zijn tijd nog wel zal komen.

Professor Layton en het Masker der Wonderen Edit

Raymond verschijnt alleen aan het einde van het Masker der Wonderen. Hij en Descole zijn bij de Oneindige Tunnel van Akbadain, die net is opgerezen, samen met de ruïnes van Akbadain. Terwijl ze erover staan te discussiëren, komt de legermacht van Targent bij de tunnel aan. Descole gaat meteen de confrontatie aan, vanwege zijn verleden met Targent. Hij ontwijkt een paar kogels, maar wordt neergeslagen door Leon Bronev, de leider van Targent. Een paar agenten van Targent weten Descole in bedwang te houden, terwijl Leon zijn masker verwijdert. Maar voordat ze kunnen zien wie Descole is, gooit Raymond een rookbom en neemt zijn meester mee. Nadat de rook is opgeklaard, zijn Descole en Raymond beide verdwenen.

Professor Layton en de Erfenis van de Azran Edit

In Professor Layton en de Erfenis van de Azran heeft Raymond een veel grotere rol. Hij verschijnt aan het begin van het spel, als bestuurder van het luchtschip Bostonius. Zijn baas, Desmond Sycamore, heeft aan Layton en co. een brief gestuurd en hen uitgenodigd om naar hem toe te komen. Raymond stelt zich voor nadat Layton en co. en legt hen een puzzel voor, om de echtheid van professor Layton te toetsen. Layton lost de puzzel natuurlijk op en daarna vertrekken ze. Raymond zet koers naar het dorpje Frysborg, diep in de bergen.

Around Wikia's network

Random Wiki